Dismiss Notice

Welcome To CK5!

Registering is free and easy! Hope to see you on the forums soon.

Score a FREE t-shirt and membership sticker when you sign up for a Premium Membership and choose the recurring plan.

10 bolt+lockright+gears+throttle=this

Discussion in 'The Garage' started by MattK, May 21, 2006.

  1. MattK

    MattK 1/2 ton status

    Joined:
    Jan 12, 2005
    Posts:
    1,713
    Likes Received:
    0
    Location:
    Dallas, TX
    lol lost another tonight. had a lot of fun though, dont even know when i toasted this one. sure was makin a lotta racket though.

    [​IMG]
     
  2. MTMike

    MTMike 1/2 ton status

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Posts:
    2,992
    Likes Received:
    0
    Location:
    Billings, Montana
    NICE! :D :waytogo:
     
  3. Citizen Rider

    Citizen Rider 1/2 ton status

    Joined:
    May 5, 2005
    Posts:
    1,415
    Likes Received:
    0
    Location:
    Plano, Texas
    hahaha, damn i wish mine was running right. And my front shaft wasint in 3 peices. :doah:
     
  4. stallion85

    stallion85 1/2 ton status

    Joined:
    Jul 11, 2003
    Posts:
    3,659
    Likes Received:
    0
    Location:
    Cedar City, UT
    Maybe it was the possesed twig that went into your U joint??? LOL

    Looks to be normal carnage from our 1/2 ton junk. My buddy ripped his carrier in half before he broke an axle shaft??? Go figure. At least that is an easy fix:)
     
  5. resurrected_jimmy

    resurrected_jimmy 1/2 ton status

    Joined:
    May 23, 2005
    Posts:
    2,241
    Likes Received:
    0
    Location:
    back home in Houston


    That has always been my downfall. I always break the carrier on a 10 bolt.:doah:
     
  6. MattK

    MattK 1/2 ton status

    Joined:
    Jan 12, 2005
    Posts:
    1,713
    Likes Received:
    0
    Location:
    Dallas, TX
    lol dang i haven't seen any busted carriers yet! this one looks like one of the ears let go, my last one the joint popped.


    ill work on the carrier bust for you guys though.:D
     
  7. stallion85

    stallion85 1/2 ton status

    Joined:
    Jul 11, 2003
    Posts:
    3,659
    Likes Received:
    0
    Location:
    Cedar City, UT
    Here's a pic of it:wink1:

    2809259430057813408kkQaUR_ph.jpg

    2443189540057813408QocBgx_ph.jpg

    2974779210057813408eXVgAN_ph.jpg
     
  8. koldsimer

    koldsimer 1/2 ton status GMOTM Winner

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Posts:
    1,480
    Likes Received:
    0
    Location:
    texas
    Damn you Matt! You have made me wanna go break chit!
     
  9. Citizen Rider

    Citizen Rider 1/2 ton status

    Joined:
    May 5, 2005
    Posts:
    1,415
    Likes Received:
    0
    Location:
    Plano, Texas
    Kirven, i beat ya to it....And you where with me:haha:
    Just never ends, carb takes a crap, front shaft no longer intact....
     
  10. MattK

    MattK 1/2 ton status

    Joined:
    Jan 12, 2005
    Posts:
    1,713
    Likes Received:
    0
    Location:
    Dallas, TX
    lol well we called you to come out and rearrange metal with us, but you didn't pick up:confused:

    :haha:
     
  11. koldsimer

    koldsimer 1/2 ton status GMOTM Winner

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Posts:
    1,480
    Likes Received:
    0
    Location:
    texas
    Bungholymo say "NO GO!!!"
     
  12. koldsimer

    koldsimer 1/2 ton status GMOTM Winner

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Posts:
    1,480
    Likes Received:
    0
    Location:
    texas
    DId any of you guys go up the steep climbs by the pond? What about the rock lined drains? Hit any crazy stuff or did everyone just take it easy after you broke?
     
  13. Leper

    Leper 1/2 ton status

    Joined:
    Feb 18, 2005
    Posts:
    4,437
    Likes Received:
    0
    Location:
    Dallas Baby!!!!
    Chief Lightfoot always takes it easy.
     
  14. southernspeed

    southernspeed 1/2 ton status GMOTM Winner

    Joined:
    Dec 24, 2003
    Posts:
    4,395
    Likes Received:
    50
    Location:
    VA
    How the heck did you break an open carrier? You don't wear 'deep sea diver's boots' when driving do ya?:D
     
  15. MattK

    MattK 1/2 ton status

    Joined:
    Jan 12, 2005
    Posts:
    1,713
    Likes Received:
    0
    Location:
    Dallas, TX
    nah thats gonna be the next trip out, we did a little of the rock drains. im def gonna try those climbs by the pond. much hopping will ensue im sure.

    we were pretty much ready to go when i noticed i had blown that shaft, i got the replacement shaft sittin in pb next to a new ujoint at the moment. when i get around to doing it... i do not know.
     
  16. GM4wheeling

    GM4wheeling 1/2 ton status

    Joined:
    Apr 10, 2006
    Posts:
    337
    Likes Received:
    0
    Location:
    Ft. Bragg NC
    I cracked my 10 bolt carrier in half along with the spider gears 2 weeks ago while heavy footing up hills. 36's + Vortec 350 + dry mud + heavy foot + ****ty 10 bolt = NO GOOD. Picked up a truetrac for $395 the other day and after looking into it decieded it's not something I ought to take a chance on me doing it right. Don't have the right tools for this job. Took the whole axle off yesterday and brought it to a performance shop today... $235 to put it together for me.... What an expensive trip. Oh, plus the $160 tow on a flat bed when it broke... That's what....um.... almost $800, ouch. Hopefully I'll be better off in the end... We'll see how this truetrac holds up...I've gotten mixed opinions but it's gotta be stronger then that flimsy stock carrier. While dropping $800 I might as well have just gotten a real locker.... Wife is MAD that I've spent this much already. Along with all the other **** I've done to it in the 2 months I've owned it it's getting close to $3000 all together... payed $3000 for it.... I think I'm too rough on it or something.... better tone it down! I'll stop talking now
     
  17. muddybuddy

    muddybuddy 3/4 ton status

    Joined:
    Jan 29, 2004
    Posts:
    8,933
    Likes Received:
    1
    Location:
    Fairfax Station VA
    see, you dont need a d60 to have fun :) very nice
     
  18. jk3078

    jk3078 1/2 ton status

    Joined:
    Nov 12, 2005
    Posts:
    374
    Likes Received:
    0
    Location:
    Moyie Springs Id.
    Hears a pic of my buddys broken 44 parts from last weekend. We swapped all this out sunday morning after busting it saturday, swapped some other used junk in, welded the spiders and ran the piss out of it all day untill he snapped a stub sunday night.

    IM000869.JPG
     
  19. MattK

    MattK 1/2 ton status

    Joined:
    Jan 12, 2005
    Posts:
    1,713
    Likes Received:
    0
    Location:
    Dallas, TX
    ha! friggin nice man. i wonder if ill end up pullin this off lol.
     
  20. jekbrown

    jekbrown I am CK5 Premium Member GMOTM Winner Author

    Joined:
    May 19, 2001
    Posts:
    45,030
    Likes Received:
    364
    Location:
    Vancouver, WA, USA
    Im waiting for the "10 bolts are tough... really!" crowd to comment... :thumb:

    j
     

Share This Page