Dismiss Notice

Welcome To CK5!

Registering is free and easy! Hope to see you on the forums soon.

Score a FREE t-shirt and membership sticker when you sign up for a Premium Membership and choose the recurring plan.

Rotted door frame..how to repair

Discussion in 'The Lounge' started by 73k5blazer, Nov 5, 2006.

  1. 73k5blazer

    73k5blazer Unplug the matrix cable from the back of your head Premium Member

    Joined:
    Dec 28, 2001
    Posts:
    4,987
    Likes Received:
    38
    Location:
    The Rustbelt
    So I'm not big on home repairs.

    I have an entry door (into the garage), and since there is no gutters on that part of the house, the threshold is rotted out, along with the bottom 2-3" of the sides of the door Frame. Door itself is fine. Can you buy just a door frame? Should I try to repair the threshold and the frame?


    [​IMG]
     
  2. Chaddy

    Chaddy 1/2 ton status GMOTM Winner

    Joined:
    May 23, 2005
    Posts:
    4,110
    Likes Received:
    2
    Location:
    Salt Lake City,Utah
    Go get 1 from lowes. You can get just the jam for probly 50$ or you can get a Pre-hung door that comes with everything for around $160
     
  3. jekquistk5

    jekquistk5 Weld nekid Premium Member GMOTM Winner

    Joined:
    Jan 18, 2004
    Posts:
    11,026
    Likes Received:
    855
    Location:
    Pinckney, MI
    I need to go get one for my bathroom... the door knob broke, and I was the only one home I got stuck in there and needed to go to work. All I had to work with was a few toothbrushes and misc girly products. My cell was out side so I said f it I'm getting through this door. Seems my bathroom door frame is really cheap...lol :)
     
  4. chevyfumes

    chevyfumes Court jester

    Joined:
    Feb 24, 2000
    Posts:
    38,584
    Likes Received:
    266
    Location:
    Watch for the muzzleflash!
    Looks like my shop door, just ignore it, it'll go away...
     
  5. gjk5

    gjk5 3/4 ton status

    Joined:
    Mar 17, 2004
    Posts:
    5,312
    Likes Received:
    0
    Location:
    Grand Junction, CO
    Chaddy's right on that.

    Your door sill seems not to have been attached though, a good couple of masonry screws and liberal caulk will help you when you put the new door on.
     
  6. 73k5blazer

    73k5blazer Unplug the matrix cable from the back of your head Premium Member

    Joined:
    Dec 28, 2001
    Posts:
    4,987
    Likes Received:
    38
    Location:
    The Rustbelt
    It used to be attached. The wood underneath it and on the sides all rotted away. I cleared out the rest of the rot.
    Well...off to Lowes I guess....
     
  7. chevyfumes

    chevyfumes Court jester

    Joined:
    Feb 24, 2000
    Posts:
    38,584
    Likes Received:
    266
    Location:
    Watch for the muzzleflash!
    hahaha you said liberal caulk...:haha:
     
  8. Confedneck79K30

    Confedneck79K30 3/4 ton status

    Joined:
    Oct 1, 2006
    Posts:
    5,384
    Likes Received:
    0
    Location:
    LA
    does all caulk taste the same? do you have black caulk?
     
  9. 73k5blazer

    73k5blazer Unplug the matrix cable from the back of your head Premium Member

    Joined:
    Dec 28, 2001
    Posts:
    4,987
    Likes Received:
    38
    Location:
    The Rustbelt
    Well that took all damn day. What a waste. I don't even feel like I got anything out of it. I still have to paint it.
    Well, at least I should save some money on heating the garage this winter, without a giant 1" gap under the door.
    Oh well, at least my thread didn't get locked! :haha:
     
  10. Chaddy

    Chaddy 1/2 ton status GMOTM Winner

    Joined:
    May 23, 2005
    Posts:
    4,110
    Likes Received:
    2
    Location:
    Salt Lake City,Utah
    For the gap you just get a threshold and some rubber flashing on the door and your good to go
     
  11. UseYourBlinker

    UseYourBlinker 1 ton status

    Joined:
    Jun 7, 2000
    Posts:
    11,117
    Likes Received:
    0
    Location:
    .
    Should have just treated it like a jellyfish sting. Just pee on it and walk away. :wink1:
     
  12. 73k5blazer

    73k5blazer Unplug the matrix cable from the back of your head Premium Member

    Joined:
    Dec 28, 2001
    Posts:
    4,987
    Likes Received:
    38
    Location:
    The Rustbelt
    The bottom several inches of each jamb was rotted too. The jambs were $40/each, plus a threshold & flashing $25, plus brick moulding, $20. That was only $20 less than a whole new pre-hung door.
     
  13. chevyfumes

    chevyfumes Court jester

    Joined:
    Feb 24, 2000
    Posts:
    38,584
    Likes Received:
    266
    Location:
    Watch for the muzzleflash!
    Thats what I thought, think I'll take Erics advice when I fix mine....:haha: :haha: :haha:
     
  14. UseYourBlinker

    UseYourBlinker 1 ton status

    Joined:
    Jun 7, 2000
    Posts:
    11,117
    Likes Received:
    0
    Location:
    .
    :haha: The ol' yankme workshope :haha:
     
  15. 73k5blazer

    73k5blazer Unplug the matrix cable from the back of your head Premium Member

    Joined:
    Dec 28, 2001
    Posts:
    4,987
    Likes Received:
    38
    Location:
    The Rustbelt
    I bought a pre-hung door. Still took all damn day though.
     
  16. chevyfumes

    chevyfumes Court jester

    Joined:
    Feb 24, 2000
    Posts:
    38,584
    Likes Received:
    266
    Location:
    Watch for the muzzleflash!
    Whaaaaa?. Helloo sawzall, level, hammer ,nail, zing zing tap tap...:D Well you could have had to hire a pro. We're gonna need a new pic so we can make fun of yer framing skills...;)I'm sure you did fine...
     
  17. 73k5blazer

    73k5blazer Unplug the matrix cable from the back of your head Premium Member

    Joined:
    Dec 28, 2001
    Posts:
    4,987
    Likes Received:
    38
    Location:
    The Rustbelt
    It's all the little bullsh!t. They prerouted square end holes, they wern't rounded, they fit, but look like crap, the door handle and deadbolt was all loose and fubar'd anyway...so to the hardware store. This door is 1" shorter than the door I took out, they like to change standards over the years, I think they do it unpurpose. So had to cut a piece of hardy plank and fill in the top gap of the siding.........home improvment sucks...
     

Share This Page